کرباسيان: امسال رکورد صادرات فولاد شکسته مي شود

کد خبر: 10144 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:44
نمایش: 2482
اخبار

به گزارش فولاد وتوسعه ؛مهدي کرباسيان که در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه 2 سيماي جمهوري اسلامي ايران درباره وضعيت صنعتفولاد سخن مي گفت، در عين حال پيش بيني کرد که ميزان صادرات فولاد تا انتهاي امسال به 3 ميليون تن مي رسد.

وي يادآور شد: تا سال 92 صادرات فولاد به صورت سهميه اي صورت مي گرفت و در آن سال تنها در حدود 300هزار تن از اين محصول به بازارهاي خارجي صادر شد اما دولت يازدهم با حذف سهميه بندي صادرات فولاد و همچنين قطع ارز وارداتي، شرايط براي رشد صدور اين کالا را فراهم کرد.

کرباسيان با اعلام اينکه در سال گذشته 2.5 ميليون تن فولاد به بازارهاي هدف صادر شد تاکيد کرد: صادرات يکي از راهکارهاي دولت براي برون رفت از چالش تقاضاي پايين در بازار مصرف داخلي است اين در حالي است که به دست آوردن بازارهاي جديد نيازمند برنامه بلند مدت و اتخاذ سياست هاي تسهيل کننده صادرات از جمله پرداخت جوايز صادراتي است.

وي از توجه معاون اول رييس جمهوري به صادرات کالا به ويژه فولاد خبر داد و گفت: دولت درصدد است ميزان تعرفه واردات اين کالا را براي صيانت از توليد داخلي دوباره افزايش دهد هرچند در ابتداي سال نيز تعرفه 10 تا 20درصدي براي ورود فولاد وضع کرده بود. رييس هيات عامل ايميدرو افزود: امروزه کشورهايي که پيشرو تجارت آزاد هستند در برابر ارزان فروشي توليدات چيني واکنش نشان داده اند و اقدام به افزايش تعرفه واردات کرده اند.

در 9 ماه امسال ميزان واردات فولاد به 2.7 ميليون تن رسيده است اين در شرايطي است که 3 ميليون تن از توليدات داخل نيز در انبارهاي شرکت هاي توليدکنندهفولاد موجود است.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: دولت هند سياست «تعرفه ايمن» (Safe Tax) را به اجرا گذاشته به اين معني که در مدت چهار روز در برابر ارزان فروشي فولاد چيني، اقدام به بالابردن ديوار تعرفه ها مي کند. از همين رو ضروري است که در کشور ما نيز فرايند تصميم گيري براي تعيين تعرفه ها يا حمايت از توليدکنندگان، سرعت بيشتري پيدا کند.

به گفته وي افت تقاضا در بخش مسکن و خودرو تاثيرمستقيمي بر کاهش فروش کارخانه هاي توليدکننده فولاد گذاشته است.

رييس هيات عامل ايميدرو همچنين به زنجيره توليد فولاد اشاره کرد که از بخش سنگ آهن شروع مي شود. به گفته وي از سال هاي گذشته همواره، نبود موازنه در زنجيره فولاد يکي از دغدغه هاي دولت بوده است به طوري که در سال جاري نيز با کسري 10 ميليون تني گندله مواجه هستيم اما از سال آينده با راه اندازي طرح هاي جديد گندله سازي، 10 ميليون تن به ظرفيت توليد اين ماده معدني افزوده مي شود و شاهد ايجاد توازن در اين بخش خواهيم بود.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
5
امروز
59
دیروز
783
هفته
9585
ماه
187357
کل
228567
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟